Direktlänk till inlägg 30 augusti 2014

Hugo skrämde livet ur mig

Av rottweilers - 30 augusti 2014 17:49

Var ute och rastade hemi medans Hugo var hemma, det tog max 10 min.
Kommer hem och ser att dörren inte är riktigt stängd, går in och Hugo finns ingen stans. Går ut i trapphuset och ropar ett flertal gånger utan resultat. Går ut och ropar men igen valp. Mitt emot mitt hus står en blå folkabuss med utländskt registreringsnummer och jag blir helt kall. 1000 tankar flyger runt. Hämtar Hemi och ber henne söka, hon drar direkt till bussen och jag blir bara mer rädd. Man har ju sett ett ex antal inlägg där folk har tagit kort på bussar som är ute och stjäl både saker och djur. Men jag hör inget där heller när jag ropar utanför bussen. Ringer till och med polisen. Dom säger att dom tar en anmälan om bortsprunget djur. Jaha tänker jag och lägger på. Han har dock kommit ut ur min lägenhet och ut genom porten av sig själv vilket jag också förklarade, och han lägger ett ärende på bortsprunget djur? Räknas inte det som ett brott då? Nu har dom säkert någon form av statistik på förvillade hundar och att dom som oftast hittas, men ändå? Om det nu hade varit någon i min lägenhet och tagit ägodelar, i detta fallet min valp, nej men då tackar jag som ödmjukast att det läggs in en anmälan. Det är ju dumt att skicka polisen i onödan.
Fast.... När jag kom tillbaka med hemi är en granne i tvättstugan. Jag frågar om han sett lillen och får till svar att en hund har skällt längst upp mot vinden. JÄVLA HUNDJÄVEL!!!!! Och jag blir arg på mig själv över att jag inte kan hålla huvudet kall längre än 10 sekunder. Kanske borde
träna ännu mer på inkallningen? ;)
Snart kommer min kompis, vi ska dricka en massa vin och gå ut. Jag som inte ens har borstat håret idag borde sätta lite fart.
Kolla även in min systers konto på instagram för fler bilder på hundarna, Hemi & "aset" på rottweilerphotos

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rottweilers - 23 januari 2015 08:11

Ett tungt ämnde en sådan här härlig fredagsmorgon. Jag har precis gråtit en skvätt efter att ha läst ett inlägg på fb ang en grabb som heter Linus, som blir mobbad och slagen i skolan. Det är väldigt få saker som gör mig så förbannad. Jag själv blev...

Av rottweilers - 4 januari 2015 12:20


Önskar Hemi, Hugo och polarna!

Av rottweilers - 27 december 2014 09:01


Julen ha varit bra, den firades tillsammans med familjen hemma hos farmor och farfar. Trots mina 28 år och min predikan om att jag inte ska ha så många julklappar så fick jag det ändå. Biotherm- produkter, parfymer, presentkort på golvet som ska lägg...

Av rottweilers - 20 december 2014 22:59

Läste i lokaltidningen, en man är ute och går med sin hund när han möter tre andra män som frågar efter en tändare. Då blir gubben misshandlad och en av killarna ska tydligen ha sparkat ihjäl hunden, en chihuahua... Om man läser mellan raderna på en...

Av rottweilers - 15 december 2014 22:03


Ett sätt att bygga fin relation mellan mig och valpen tänker jag. För varje träning jag och Hugo gör, eller för varje promenad där han får möjlighet att springa av sig en stund tycker jag att vi allt eftersom får en finare kontakt. Dels för att jag b...

Ovido - Quiz & Flashcards