Alla inlägg under november 2014

Av rottweilers - 23 november 2014 19:02

Och med det menar jag den oönskade måndagsångesten som smyger sig på. Det är för skönt att vara ledig helt enkelt.
Det har inte blivit mycket gjort idag kan jag säga. Har tvättat fönstren och varit ute med hundarna.
Passade på att köra lite lydnad med valpen, och varje gång blir jag lika flundras över vilken koncentrationsförmåga och fokus han har. Jag tror verkligen att han kommer bli min guldklimp på tävlingsbanan. Jag inser även vilken skillnad det blir i träningen om man låter saker ta sin tid istället för att lite lätt pressa hunden till prestation.
Nu är det utfodring och hundvård som gäller, sen ut i den kalla blåsten. Hörs!

Av rottweilers - 21 november 2014 12:54

Anledningen är väl egentligen för att det inte hänt så mycket.
Valpen växer som ett as, han är nu vid sju månaders ålder större än min vuxna tik och väger kring 38 kg.
Känns lite läskigt att han ska växa ett tag till :/.
Men han är otroligt snäll, fungerar fortfarande med alla hundar och människor. Däremot är vaktinstinkten desto större, på den delen kan man säga att han är mer rottweiler än hemi. Eller, jag vet inte riktigt vad hemi är, typ en hund med blandning av människa? fångad i en rottiskropp.
Träningen går bra, han är fruktansvärt vaken och kvick. (Och ja trots storleken så kan en rottis vara det :).)
Från ett evigt nötande av inkallningar så har vi nu gått vidare till det fria följet och de mer passiva delarna som platsliggning och olika typer av väntan. Hemmavid kör vi lite apportering och stabilitet.
Förutom denna lite lätt snabba resumén så är det fredag, min favorit dag och min kära bror fyller år. Annars blir det en relativt händelselös och slapp helg, precis så som jag vill ha det!

Puss o kram!

Ovido - Quiz & Flashcards