Alla inlägg under mars 2014

Av rottweilers - 2 mars 2014 21:38

Hade varit i skogen med min kompis på en rejäl promenad med hundarna. Sätter mig i bilen och kör hemåt. Eftersom att det är blött på vägarna dagtid och graderna kryper ner till noll på kvällarna så är det ganska halt. Kör enligt skyltarna 70 km/h. Bakom kommer det nån form av snor-unge-gammal-raggar-audi med typ 7 "as-balla" extraljus. Dom kör så nära att deras bil slickar min i röven. Saktar in lite i taget, tänkte att dom kanske ska köra om men inte vågar trots att det är raksträcka och fri sikt. Nejdå, istället tutar dom. Blir nervös och saktar in lite till så att dom hinner med, tänder bromsljusen flera gånger för att dom ska fatta. Börjar bli riktigt nervös, springer det ut ett djur så är det kört. Ropar på Hemi att sätta sig upp. Ja först då ger dom avstånd mellan bilarna. Skulle det hända att bakomvarande bil trycker in min bakdel så lovar jag att se till att föraren blir lika trasig som min hund. Lika är det inne i stan. Åk tidigare om ni har bråttom.

Andra idioter är dom som tränger sig ut framför andra bilar och sen kör 30. Fel att inte bara vänta till jag har kört förbi eftersom att det är fritt bakom. Varför blinkar inte folk?

Cyklister: VARFÖR CYKLAR NI 2 METER UT PÅ VÄGARNA NÄR DET FINNS CYKELVÄGAR CA 10m BORTANFÖR??? Och varför använder ni vägarna över huvud taget när ni ha en egen plats att använda. Okej om cykelvägar inte finns tillgänglig. Blir förbannad.


Känner nu att all irritation som jag känner i trafiken kommer fram efter kvällens "intriger". Pratar om viktigare saker som Putin och svält eller hundträning som bloggen egentligen är ämnad för en annan gång. Ta erat ansvar i trafiken, en olycka händer så lätt.

Ovido - Quiz & Flashcards