Alla inlägg under november 2013

Av rottweilers - 29 november 2013 20:27

Nu har äntligen den efterlängtade LPtosetten kommit. Det är fredag och idol + b&j's - vilken jäkla bra kombo. Innan jag degade ner mig i soffan så påbörjade jag min träningsplan inför nästa år. Min tanke att vi ska ha lyckats tagit LP2 till vår/vintern med reservation för löp som kan hindra tävlingen i frebruari. Under tiden så kommer jag lägga ner mycket tid att börja träna in vittringsapporten och det nya som kommer i fria följet för klass tre. Till hösten nästa år hoppas jag att vi har lyckats ordna LP3. Jag hoppas bara att hunden är med på notorna.

Av rottweilers - 26 november 2013 21:31

Efter kvällens träning skulle jag fara förbi Ica. Körde förbi infarten. Tänkte aja, jag tar affären vid mig istället. Åker dit. Tar det jag ska ha, går och betalar. När jag nästan är ute så ropar hon i kassan att jag har glömt mitt kort i terminalen. Hämtar det och får till bilen och inser att jag inte hämtade ut mitt snus. Trots det så gick träningen bra. Bara en massa framsteg, vi körde hela 2an och jag är jättenöjd. Mina ögon svider nu, sova är nog ingen dum idé. Hoppas hjärnan är med mig imorgon.

Av rottweilers - 23 november 2013 17:03

Och vad passar då inte bättre än hänga med min kompis ut till stallet. Hemi är helt galen i hästar, älskar dom verkligen. Vi började att bygga några hinder sedan stod jag på marken och hjälpe Alex att hoppa. Efteråt körde vi lydnad på ridplanen. Jäklar vilken utmaning att lyckas behålla hundens fokus medans hästen Dogge stod bredvid planen och massa härliga lukter på marken, men det var ju ändå det som var tanken. Jag vill kunna vara säker på att jag har min hunds fulla uppmärksamhet på tävlingsplanen eftersom att det oftast är nya miljöer, folk, hundar osv. Just det här med att träna i nya miljöer och med störningar jag jag typ aldrig vilket jag borde lägga ner tid på. Jag tror verkligen att det är minst lika viktigt som att hunden momenten. Nu ska jag bara för jag fryser och har ont k huvudet. Happy saturday.

Av rottweilers - 18 november 2013 20:48

HEMI FIXADE RUTSKICKET!!! Åh vad lycklig man kan bli! Vi började träningen med att kedja några moment. Efter det tog vi oss an rutan. Det gick inte. Det gick så pissigt att vi bytte aktivitet och jag kände bara att jag ger upp nu. Strax innan vi packade ihop så ställde vi upp oss framför rutan, jag kommenderade och hon sprang rakt in i den. Jag hade inte ens gått dit för att lägga ner bollen. Den känslan när hon börjar fatta vad hon ska göra ger mig en ren och skär lyckokänsla. Älskade hund.

Av rottweilers - 17 november 2013 18:05

Och vilken tråkig helg har det varit. Speciellt med tanke på att jag var sjuk förra helgen och den innan såg lika ut som den här. Ibland känns det bara som att väggarna krymper. Vi var ut på klubben igår. Försökte försvåra rutmomentet med att flytta bollen från rutan men då sprang hon inte dit. Inte dum den damen. Nu är jag rädd för att jag har fått henne att tappa suget från rutan, att jag har förstört den lilla bit vi har kommit. Ska testa imorgon igen. Nu är det exakt tre veckor kvar till tävlingen vilket inte är mycket. För tränar jag henne varje dag så stämplar hon ut, börjar tänka på mat eller något. Jag kan max träna henne 2-3 gånger/vecka, vilken motsvarar lika många timmar / vecka. Och ni som har en hoppy eller intresse vet hur fort tiden försvinner :). Aja. Stay positive och trevlig söndag!

Av rottweilers - 16 november 2013 10:13

Även fat jag har varit uppe ett tag. Varje helgdag börjar med morgonmys antingen i sängen eller i soffan, sen blir det en minst lika mysig morgonpromenad. Älskar att ha mycket tid!

Av rottweilers - 15 november 2013 11:07

Nu är vi anmälda till våran debut i klass 2. Jag är ordentligt nervös, tur att det är några veckor kvar. Igår var vi på klubben och övade in de nya momenten. Hemi har blivit mycket mer tacksam med mitt nya sätt att träna, men hon har även blivit mer flängig. Min största utmaning just nu är att att få en bra struktur och samtidigt behålla glädjen. När kraven blir lite för hög så blir hon lite stressad/låg, men det ger nog med sig. Bara jag ser till att ge henne ordentligt med självförtroende när hon väl gör rätt.
Efteråt drog vi ut till en skogsväg där hundarna fick springa lös och leka med varandra. Imorgon kör vi igen. Ska nöta det fria följet, hopp över hinder och rutan.

Av rottweilers - 11 november 2013 13:13

Var till hc idag, för igår började jag få blåsor i händerna, under fötterna och på läppen. Det visade sig att det var höstblåsor, och var anledningen till att jag är sjuk. Jag är så leds på att vara hemma och inte orka något. Blev helt slut över att ha gått till affären (150 m). Det känns dom att det försvinner så mycket tid, att vi inte hinner träna och det är inte ens en månad kvar innan vi startar en helt ny klass. Får lite smått panik. Tur är att vi ska ha en träningstävling men kurs-gruppen innan. Jag hoppas bara att det är snart, så jag får veta hur mycket det egentligen saknas. Så fort jag är frisk så blir det fullt ös ute på klubben. :)

Ovido - Quiz & Flashcards