Alla inlägg under november 2013

Av rottweilers - 8 november 2013 17:33

Jag är den som kan gå med en förkylning i veckor innan det bryter ut ordentligt. Så jag måste nog säga, äntligen. Det började igår med att jag kände mig trött, efter det började jag frysa som bara den. Hunden bor hos mina föräldrar så länge = lycklig hund. Dom matar henne med godis och mat, så hon lär likna en säl när hon kommer hem igen ;). Tabletten jag tog för en timme sedan är den första som har hjälpt sedan igår. Så nu ska jag passa på att äta medans jag kan stå upp utan att bli yr.

Saknar redan min lilla gris

Av rottweilers - 5 november 2013 18:25

Så jäkla pisstråkigt. Mörkt när man vaknar och likaså när man åker hem. Tur att det bara är 4-5 månader kvar innan vi får längre dagar.
Igår var sista kurstillfället för Sophie. Jättetrist, men samtidigt taggad på att fortsätta träna och jag har fått en stor ryggsäck med bra tips och kunskaper. Förut kände jag att vi bara kommer ta oss till klass 2 och inte längre. Men nu tror jag vi ska fixa eliten också, även om det tar tid så ska vi dit!
Klass 2 debuten sker redan i december. Fram tills dess blir det mycket finslipning i momenten och mängdträna rutan. Innan våren är slut så ska jag nog se till att vi har våran LP2!
Sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna ? haha

Av rottweilers - 1 november 2013 23:20

LP1!!!!!!!! Wiiihooo. Så jävla nöjd! 1a pris pch 3e plats med 169,5 poäng. En annan från min klubb vann med 180 poäng, och min kompis fixade klassvinst och LP2. Det som var den stora vinsten för min del var nerverna, dom var under kontroll, jag var lugn och hade skitkul. Det märktes även på hunden. Istället för att köra nosen i backen pga min nervositet så var svansen spetsad och även hon såg ut att ha kul. Nu är det bara att köra på. Ny tävling i december. Klass 2, here we come!

Av rottweilers - 1 november 2013 13:21

Idag har jag varit ledig, har hunnit att storstäda lägenheten. Det är såå skönt att ha det gjort inför helgen. Om ca 2 timmar dra åker vi iväg på tävling, upprop kl 17. Jag önskar bara att jag kunde hålla i mina nerver. Jag har helt enkelt inte hittat ett sätt att kontrollera dom. Än så länge känner jag mig lugn, min tävling/träningskompis säger att det är en riktigt bra planerad plan med bra belysning. Jag hoppas verkligen att det går bra för oss. Jag vill så gärna klara lp1 nu, så vi kan lämna den här klassen. Gör vi det så har jag som mål att vi ska debutera klass 2 i december, det är bara rutan som inte sitter, de resterande momenten ska bara finslipas.
Nu blir det uppladdning i soffan!

Ovido - Quiz & Flashcards