Alla inlägg under januari 2014

Av rottweilers - 31 januari 2014 23:27

Jag har alltid en skön känsla i kroppen varje fredag. Man vet att man ska få sova. Åkte till farmor och farfar efter jobbet för att hjälpa dom med skottningen. Efter det blev det affären, den mest onyttiga kundkorgen ever :). Kommer sedan hem och ser att tidningen brukshunden har kommit, lyckan blev total. Så jag har myst hela kvällen med hunden liggandes bredvid. Det är precis såhär en fredag ska vara. Lugn och skön.

Av rottweilers - 23 januari 2014 22:28

Sol. Värme. Bad. Semester. Spår. Lydnad. Tävlingar. Ljusa dagar. Aaaaaah ge mig nu!

Av rottweilers - 20 januari 2014 22:50

Idag har det varit jobb, ungefär lika roligt som varje måndag. Efter det var det hem och köra lite hundvård, klippa klor och borsta tänder. Nu är vi nyligen hemkommen från en långpromenad med Alex och hennes lilla disco. Kallt men skönt. Hemi har fått ett täcke, tänkte att hon kanske inte ska sätta lika mycket päls som förra året då hon fällde ända till hösten. Och nu har jag upptäckt att hon inte behöver skorna när hon har täcket på sig. Funderar på om det kan vara för att hon håller kroppens andra värmekällor varm? Glad är nog både hon och jag för det, ska prova med att köpa tass-vax om det skulle bli kallare. Imorgon ska vi åka och hälsa på Hemis nya bästis och lillasyster, en av minna vänner har skaffat en flat. Kanske världens sötaste valp!
(Haha hemi ligger nu på golvet och förmodligen drömmer. Hon morrar och piper om vartannat medans hon springer med tassarna i luften.)

Av rottweilers - 15 januari 2014 19:34

Jag är redan leds och det går inte att träna, även om hemi har sina nya skor. Jag får utslag på den hud som möter kylan inom ert par minuter och jag är täppt i näsan tills värmen återvänder. Kyl-allergi kallar dom det, och idag är nästäppan värre än vanligt. Även bilen fick nya dojor idag. 4 nya Nokian-däck, en dyr historia men det är en billig livräddare.
Och när jag är inne på livräddare, kan folk börja använda reflexer? Jag förstår inte hur svårt det ska vara, och så går dom rakt ut i vägen. Jo men det är jättelätt att se en svartklädd människa med mötande bilar som bländar. Just det, fick även byta backspegelglas, det som satt på bilen har fladdrat i ca en veckas tid och imorse fick den en dejt med backen. Lär ha fått 7 års otur på det. Hoppades på att det skulle hålla till lön då jag ändå lagt ut så mycket på bilen med däcken. Bitit mig i tungan totalt 3 gången på samma ställe.
I-landsproblem skiter jag i, den här dagen har varit skit jobbig. Det här var droppen som rann över efter ca en veckas tid med ca 3-4 timmars sömn /natt.
Nu ska jag klä på mig så jag jag ser ut som en Michelin-gubbe, gå ut med hunden. Lägga mig i sängen och sura ett tag för att sen sova. Idag kan jag lova mig själv att jag kommer somna i tid.

Av rottweilers - 10 januari 2014 23:25

Ja det är ett par decimeter snö nu. Synd att julen är över för nu kommer julkänslan. Tittar man på väderkartan så börjar graderna att krypa ner mot -20. Vilket fick mig att komma på något som jag glömt, min lilla rottweiler har alltså inga nya skor. Hennes ben krampar när det blir för kallt, bakbenen viker sig så att hon hellre lägger sig ner och det tar lång tid innan hon kan gå igen. Och så håller det på så. Vi testade dom ikväll på promenadened Alex och lilla disco. Hemi som inte har fått allt för mycket motion idag var hyfsat pigg och sprang runt som en galen i en timme och skorna funkade fint. Nu ligger hon utslagen och jag ska äntligen försöka sova. Det har varit en låååång dag. Go'natt.

Av rottweilers - 6 januari 2014 19:10

Nyårsafton spenderades med familjen, kortspel och lite feber. Så lugnt och skönt. Jag har nog inte spenderat ett nyår med mina föräldrar sedan jag var 17. Personligen tycker att nyårsafton är överskattat, sedan ska man lyckas ta sig iväg och ännu värre försöka ta sig hem. Den här staden har inte direkt ett överflöd med taxibilar.
Igår var första träningen sedan tävlingen i början av december. Jag har haft en riktig tränings"torka". Det gick ganska bra. Det fria följet är nästan helt borta, hon måste verkligen tränas varje vecka för att prestera bra. Nackdelen med att ha tagit över en otränad och vuxen hund? Men rutan satt fortfarande, jag var mest rädd över att jag skulle få börja om med den. Tanken var att vi skulle tävla nästa månad, men då hon inte har löpt än så lär det komma när det är dags. Vi får vänta tills våren helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards