Alla inlägg under december 2013

Av rottweilers - 29 december 2013 16:05

Igår fick jag veta att när rottweilern hälsar så sätter den sig oftast med ryggen emot personen. Detta gör min hund mot alla alltid och helst på fötterna, nya människor som gamla favoriter. Anledningen ska vara att rottweilern är så pass självsäker vilket går emot vanligt hundbeteende. Har aldrig hört detta, så finns det någon som läser det här och kan dela med sig av hur era hundar gör? Och gärna om ni träffat en rottweiler eller kanske ännu bättre äger en. :)

Av rottweilers - 27 december 2013 23:53

Kämpar emot sömnen in i det sista. Hon vägrar släppa bollen.

Av rottweilers - 23 december 2013 12:09

Dan' före doppardan' och jag känner mig som ett barn. Jag älskar julen. Ska slå in de sista julklapparna och åka iväg för att köpa två till. Jag köpte ett "arrende" av 2500 hektar skog i Amazonas som gäller ett år till farmor och farfar, det är så svårt att köpa något till dom som har allt. Kvällen kommer att spenderas med bingolottos uppesittarkväll. Jag och några kompisar har haft det som tradition i fem år nu. Vi dricker vin, spelar spel och umgås.
Efter jul sätter träningen igång, både jag och hunden har tagit en paus och har endast jobbat på grundläggande vardagsgrejer som kontaktövningar osv.
Ha en bra och fin jul!

Av rottweilers - 14 december 2013 22:28

Idag har vi varit och köpt en massa pynt till granen. Imorgon åker den upp, så fint och mysigt det kommer bli! Kvällen har gått till att slå in en massa julklappar och dricka glögg. Och givetvis blev det blossas "saft"glögg, jag gillar inte dom med alkohol i. Hemi har tvättat sig där bak hela kvällen, jag hoppas verkligen att hon kommer in i löpet nu snart så att vi kan vara med på tävlingen i februari. Sedan när skendräktigheten kommer så ska vi till veterinären för att kolla om vi kan sätta in en sån där medicin som ska motverka just skendräktigheten. Hon löper 2 ggr/år, och det ändå tur att det kommer när det är tävlingsuppehåll. Nu ska vi fortsätta att mysa :)

Av rottweilers - 10 december 2013 16:32

Idag på lunchen när jag var ut med hunden så skulle vi ut på grönområdet. Det kommer en kvinna snabbt emot mig som talar om att det springer en hund lös, den hade slitit sig och kvinnan var helt gråtfärdig för att dom inte fick tag på den och det var heller inte deras. Längre bort står en dam men en otrevlig liten hund, den skäller jämt på andra och känns allmänt ouppfostrad. Damen ropar att vi inte ska gå i närheten av den lösa hunden för den var farlig. Men det sket man ju i.
Jag stod och tittade på den stora hunden en stund som hade kanonkul åt att 2 andra försökte fånga den, man såg verkligen hur glad han var och att han lekte. När dom sa att det var en hane förstod jag på en gång att han skulle vilja komma och lukta. Så vi gick emot dom. Hunden som väntat, avbröt sin lek och kom emot oss så dom fick tag på den. En jättefin rottisblandning. Dom tackade mig säkert 10 gånger innan vi skildes åt. Ibland behöver man inte lägga ner mycket energi för att göra någons dag. :D

Av rottweilers - 8 december 2013 21:30

Vaknade imorse och det stod -14 på termometern. Funderade minst 10 ggr om jag skulle avanmäla mig. Det slutade iaf med att jag åkte iväg pch det blev en grad varmare. Vi gjorde en snabb och högst slarvig uppvärmning då Hemis ben krampar/viker sig om det är kallare än 10 grader. Dom nya skorna har hon inte vant sig vid att gå i än. Så jag chansade utan skor, tänkte att jag bryter tävlingen om det inte går bra.
Resultaten blev 3e pris och 3e plats. Jag är så jävla nöjd. Trots kylan så kämpade hon på, var dock väldigt flamsig. Även fast alla monent gav medelpoäng så så nollade hon inget och hon fick komplettera sin samling med en ny medalj. Mitt älskade djur <3 <3 <3

Av rottweilers - 6 december 2013 22:15

Idag läste jag om en hunduppfödare som har fått sitt hus uppbrunnet. En hund och en katt blev innebrända. Fruktansvärt. Nu finns det många faktorer till bränder som vi inte kan rå för. Men tänk på att vara uppmärksam på det som vi själva ansvarar över. Som tända ljus, dra ur de lampor som är en brandrisk (tex alla julstjärnor i papp) osv osv. Förra året hade jag en sådan stjärna i fönstret, en stor. Plastet som ska skydda den lilla ugnslampan på 15w hade efter ett tag kommit för nära lampan som i sin tur hade bränt plastet. Jag tror att de allra flesta säkert ser det som en självklarhet att vara uppmärksam, men ändå inträffar det otänkbara.
Jag ser att det är några som orkar läsa mina inlägg, så jag ville bara passa på att skriva detta. Man kan inte säga detta för många gånger och speciellt nu i juletider.
Go'kväll!

Av rottweilers - 3 december 2013 21:22

Vaknar och ska ut med hunden, det är glashalt ute för sandbilen hade tydligen inte hunnit med på morgonen. Halkar till och sträcker mig. So far so good. Sen var det lunch. Bränner hem och sandbilen har nu varit framme och strött ut korn lite här och var, halkar igen och slår knät. Kommer hem, käkar och byter om för att åka iväg och träna hund. Börjar lätt att rulla från parkeringen och ser när glaset till backspegeln lossnar. Resterande händelser av dagen är bara ingenting i jämförelse. Behöver jag nämna att träningen inte direkt fick bra? Synd att jag har svårt att somna på kvällarna, det lär dröja ett tag till innan det blir en ny och efterlängtad dag. Idag bjuder jag på en bild på kotten istället.

Ovido - Quiz & Flashcards