Alla inlägg under september 2013

Av rottweilers - 2 september 2013 19:13

Idag kände jag mig som en elak matte. Men fördelen med regn är att köra platsliggning. Hemi tycker nämligen att det är fruktansvärt obehagligt att ligga på blött underlag en längre tid. Men är det dags för tävling så finns det ingen garanti för perfekta förhållanden, lika bra att vara förberedd. Men för obehaget så tog jag men hennes bästa belöning - bollen. Den fick hon sen ha med sig när vi skulle hälsa på resten av min familj. Hon har en speciell relation till just den bollen, hon vet ALLTIDvart det är. Och skulle jag kasta den utför ett stup, så kan jag nästan garantera att hon skulle hoppa efter utan att tveka.
Här nedan är ännu en "perfekt" bild från kvällen på Hemi, "momma" & bollen.

Av rottweilers - 1 september 2013 18:17

Idag har det varit en riktigt slapp dag. Dels för att jag är rätt trött efter gårdagens utekväll. Det känns att man inte precis är 18 längre. Ett par öl och hemgång vid 23 räckte gott och väl för att jag skulle sova länge. Och min kära hund blir bara glad för det, hon lägger sig hellre i sängen och myser istället för att tala om att hon vill ut. Vi har suttit och kollat repriser från djursjukhuset, druckit kaffe och haft lite hundvård. Borsta tänder osv. Man borde unna sig fler slappa dagar i soffan, speciellt när det bara är 7 grader ute. Folk går redan med mössa och vantar, huua. :)

Ovido - Quiz & Flashcards