Alla inlägg den 8 september 2013

Av rottweilers - 8 september 2013 11:06

... gjorde jag via mobilen. Ser att texterna inte har följt med till rätt bild. Så det får vara som det är :)

Av rottweilers - 8 september 2013 10:48

Nu är jag hemma från en fantastisk resa. Vi landade i Berlin och åkte sedan buss till Wolfsburg för att sova där första natten. När vi vaknade åkte vi till Autostadt - Volkswagen museum. Det var riktigt fränt. Området var ungefär lika stort som Östersunds stadskärna. Varje märke hade ett eget hus - VW, Skoda, Audi, Seat, Bugatti, Lamborghini och Porsche.
Efter lunchen åkte vi vidare till Volkswagens fabrik. Där fick vi en rundtur på ca 1,5 timme - 4 km, vilket är ca 1%. Fabrikenens takyta är lika stort som Monaco, man förstår att det är världens största bilfabrik.
När vi var klara där åkte vi tillbaka till Berlin för att äta middag och sova sista natten. Tyskarna äter mycket gris, det vände sig lite i magen när maten kom in, men det var jättegott. Vi drack en del öl och hade roligt tillsammans, jag har nog skrattat så det räcker för resten av året. Sista dagen var det en sightseeing i Berlin. Ja det var en kanonresa!

Autostadt

Bugatti

Middagen med bland annat grisknä

Berlinporten

Berlinmuren

[Bild]

Leveranstornen i autostadt. Där får vem som helst, från vilket land som helst komma och hämta ut sin nya vw. Jag kan tex köpa en bil i Sverige och säga att jag vill hämta den här.

[Bild]

Inuti ena tornet. Räknade vi rätt så är det 600 bilar i varje torn.

Ovido - Quiz & Flashcards