Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av rottweilers - 17 oktober 2013 23:43

Finns det någon sådan lycka? Eller gäller det att ha en positiv inställning? Jag tror på båda alternativen. När man te.x råkar ut för misstag, gör fel eller helt enkelt misslyckas så får det en att bli bättre. Hur kan man utvecklas utan motgångar? Det som inte fungerade måste man göra annorlunda, även om det är svårt att se det så just för stunden.
Jag tar en av våra tävlingar som exempel. Allt som kunde gå fel gick fel. Då blev jag tvungen att backa bandet, titta på min träning och göra annorlunda, vilket lönade sig tillslut.
Det är allt för lätt att gå ner sig. Jag tänkte att vi ska aldrig mer ställa upp på en tävling. Besviken var jag, som fan. Tyckte också att det var lite pinsamt, vad skulle dom andra tro när jag kommer dit med en hund som inte kan osv.
Det gäller inte bara hundträning, utan allt. Arbete, eller det som har med att prestation att göra.
Jag vet egentligen inte vad jag ville med det här, men ändå värt att reflektera över.

God natt! :)

Ovido - Quiz & Flashcards