Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av rottweilers - 13 oktober 2013 15:56

Gårdagens tävling i Åre BHK gick sådär. Fick 3e pris på 136 poäng. Vi nollade linförigheten. Och det gjorde typ alla. Jag tycker verkligen inte att vi skulle ha fått mer än fem poäng, men noll?? Det var riktigt snåla domare. Andra ekipage utförde vissa moment så himla fint men fick ändå inte mer än 6 eller 7 poäng. Och då undrar jag hur det ska se ut för att få maxpoäng.

Dagens tävling på Ragunda BHK gick däremot jättebra. Vi fick första pris och vann våran klass med 167 poäng. Ååh jag är så himla nöjd och glad efter våra motgångar de senaste tävlingarna. Och våran klubbkompis vann sin klass (klass 2). Hemi visade dock inte sin fulla kapacitet, men om jag bara slutar bli så nervös varje gång så tror jag att det kommer att gå ännu bättre för oss. Nu är vi bara en tävling ifrån LP1.

Ovido - Quiz & Flashcards