Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Tävling

Av rottweilers - 21 september 2013 18:27

Idag fick vi ynka 126 poäng. Men jag är rent ut sagt så jävla nöjd. Hemi börjar komma ut ur sin skendräktighet och är nästan uppe i sin fulla potential. Anledningen till de få poängen var platsliggningen. Där nollade vi IGEN. Men jag får skylla mig lite själv. Vi tränar aldrig på det eftersom att jag har varit så bortskämt när det gäller just det, då det alltid har varit så klockrent. Men vi får börja nu. Distrahera henne med något som jag vet kommer att få henne gå/springa iväg. Bara för att visa henne att det inte är acceptabelt.
Hade hon inte varit så taggad så hade vi nog fått full pott på både inkallande och hopp över hinder, men nu fick vi 8 och 9p.
Enligt kommentarerna drog ingången ner poängen. Hon kastade sig mot mitt ben, och så ska det ju inte vara.
I övrigt så höjde vi varje oss en poäng i varje moment. Hade vi tagit hem platsliggningen så hade det gett oss ett 1a pris. Men det gör inget. Det har varit en väldigt rolig dag. Det är sådan härlig gemenskap på klubben, det finns som ingen direkt prestige utan det känns mer en aktivitet som vi alla gör tillsammans. Det var 3 andra tjusiga rottisar där, och det är ganska ovanligt. Jag brukar vara ensam med min, dom vanligaste raserna är malanois, schäfer, kelpie och border collie.
Ska man stoltsera med något så blev vi domarens favorit, det är något dom brukar utse vid våra klubbmästerskap.
Men nu är det lördag och kväll. Jag ska prova göra några goda drinkar med min smirnnoff gold. Go'kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rottweilers - 23 januari 2015 08:11

Ett tungt ämnde en sådan här härlig fredagsmorgon. Jag har precis gråtit en skvätt efter att ha läst ett inlägg på fb ang en grabb som heter Linus, som blir mobbad och slagen i skolan. Det är väldigt få saker som gör mig så förbannad. Jag själv blev...

Av rottweilers - 4 januari 2015 12:20


Önskar Hemi, Hugo och polarna!

Av rottweilers - 27 december 2014 09:01


Julen ha varit bra, den firades tillsammans med familjen hemma hos farmor och farfar. Trots mina 28 år och min predikan om att jag inte ska ha så många julklappar så fick jag det ändå. Biotherm- produkter, parfymer, presentkort på golvet som ska lägg...

Av rottweilers - 20 december 2014 22:59

Läste i lokaltidningen, en man är ute och går med sin hund när han möter tre andra män som frågar efter en tändare. Då blir gubben misshandlad och en av killarna ska tydligen ha sparkat ihjäl hunden, en chihuahua... Om man läser mellan raderna på en...

Av rottweilers - 15 december 2014 22:03


Ett sätt att bygga fin relation mellan mig och valpen tänker jag. För varje träning jag och Hugo gör, eller för varje promenad där han får möjlighet att springa av sig en stund tycker jag att vi allt eftersom får en finare kontakt. Dels för att jag b...

Ovido - Quiz & Flashcards